Lenas Trädgård

Aklejor 2010!

Publicerad 2011-02-03 14:37:47 i Aklejor 2010,






Här är det olika Aklejor från sommaren 2010. Alla har jag planterat ut på sensommaren i sina rabatter. Det ska bli så spännande att se nu i juni om dom kommer att blomma.

Aklejorna namn är:
Blå Hallonakleja "Tower Light Blue"
Akleja "Nora Barlow"
Akleja "Winky Double Dark Blue/White"
Colorado Akleja "Heavenly Blue"
Blå Klematis akleja "Clementine Blue"
Akleja "Alche mist`s Gold"
Akleja "Winky Double White/White"


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2011-02-06 23:55:19

Åh, vad härligt med aklejor! Lova att du lägger ut

dem på bloggen när de blommar!

Jag har sotakleja och 'Calimero' på gång här, men de har inte velat gro än...

Jag går och blänger på dem varje dag.

Vad snabbt din isop grodde!! Rekord!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-02-07 18:55:23

Hej Lena, härliga bilder. Pelargonfröna jag fick av dig har jag sått och nu tittar de fram. Jag ska bara se till att de får mycket ljus. kram Mia

Postat av: Lena

Publicerad 2011-02-08 12:41:20

Helen: Ja aklejor är så vackra, älskar dom. Absolut ska jag sätta ut bilder när dom blommar. Hoppas att dom har klarat sig. Jag vill så gärna se dom komma i blom. Vad är sotakleja, jag har aldrig hört talas om den. Spännande!.

Ja isopen grodde fort, det trodde jag aldrig...men så roligt det är nu när man väntar på att det ska gro i krukorna:)

Ha en bra dag:)



Mia: Tack Mia:) Vad roligt att dom har grott:) Här har dom också tittat upp. Hade du undervärme på dina? jag hade mina i badrummet på golvet(golvvärme) Nu står dom under belysning och växer till sig.

Du får berätta hur det går:)

Kramar Lena

Postat av: Mia

Publicerad 2011-02-18 18:29:25

Fröna har stått på fönsterbrädan och det har varit lagom varmt där. Nu har det kommit nytt "skott" ur hjärtbladen så dom växer på. Vilken färg kommer det att bli? kram mia

Postat av: Lena

Publicerad 2011-02-19 17:38:06

Hej Mia!

Vad kul att dom har växt på och har fått sina första karaktärsblad. Precis som du skriver så kommer hjärtbladen först och sen karaktärsbladen. Dom kommer att få rosa blommor. Titta in på sidan med pelargoner så ser du precis hur dom ska se ut..men låt dom växa till sig lite mera så kan du plantera om dom sen. Mina pellar har också fått sina karaktärsblad och står nu under extra belysning och växer till sig.

Kram Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela