Lenas Trädgård

Klematis "Koreansk Beaty"

Publicerad 2011-05-15 12:12:22 i Klematis "Koreansk Beaty",



Ljusgula, klockformade blommor med rödbrun mitt. En snabbväxande klätterväxt som med tidig sådd i februari-mars kan blomma redan första sommaren. Perfekt för pergolor, spaljéer och över staket. Flerårig.


Jag var med i en frökedja på Odla och hittade fröer av denna Klematis. Jag tycker att den ser jätte fin ut och skulle passa på en vägg. Jag är inte så förtjust i gula blommor men den här ser läcker ut tycker jag.


Jag sådde den 14/4-2011
Gror: 23/4
Omskolat:

Så här ser den ut idag.












Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2011-08-17 11:57:12

Har du fått den att blomma? Jag har haft den i flera år men inte tillstymmelse till blomma. Vad gör ajg för fel?

Hälsningar Kristina

Postat av: Lislena

Publicerad 2011-08-22 10:18:56

Hej Kristina:)



Kul att du hittade hit. Jag har inte fått den att blomma i år, men den har växt jättemycket på längden. Jag ska sätta ut en bild på den senare. Jag har min i en kruka i år(det första året) tillsammans med en Dahlia och dom trivs verkligen ihop har jag märkt. Jag tänkte att jag ska sätta ut den nästa år i en rabatt och hoppas då att den ska blomma. Ja om den klarar vinterförvaringen, hoppas det.

Men vad konstigt att din inte har blommat när du har haft den i flera år..jättekonstigt. Har du din i en kruka eller i en rabatt! Står den i full sol eller skugga! Jag har min i sol/skugga, mera skugga än sol har jag min klematis och trivs bra på detta sätt.

Jag har varit sparsam med näring för jag har glömt bort att ge den det, men växer bra ändå. Har du gett din mycket näring eller! Jo nu kom jag ihåg jag plantera min som sagt i kruka med u-jord jag vet inte om det har någon verkan på växtsättet. Blir det fint väder så kan min kanske blomma senare...kan man ju hoppas på..bilder kommer....hoppas att du får din att blomma...Nu ska jag kika in hos dig...

Hälsningar Lislena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela