Lenas Trädgård

Klematis "Koreansk Beaty"

Publicerad 2011-09-13 14:16:07 i Klematis "Koreansk Beaty",

Min klematis "Koreansk Beaty" har klarat sig bra, men har inte blommat i år. Jag får hoppas att den kommer att blomma till nästa år. (Den är perenn)

Jag har 3 st plantor som har klarat sig som jag sådde i våras. Vilken växtkraft. Jag har haft alla i krukor hela sommaren. Men så tänkte jag att jag ska plantera ut 2 st i en liten rabatt där jag har en spalje och låta den växa till sig där. Jag ska täcka den sen för vintern och hoppas att den klarar sig.


27/8-2011 planterade jag ner dom i denna rabatt...

 

 

Här är den andra i en kruka tillsammans med Dahlia 27/8-2011

Jag vet inte om jag ska plantera den i rabatt eller ha den kvar i krukan....


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Helen /Spadtag

Publicerad 2011-09-20 12:13:12

Hej!

Vilken fart din fina Klematis har!

Jag köpte frön till just den sorten men det gick inte så bra, inte ett enda grodde!

Kul att du lyckades så bra, jag är bara LITE avundsjuk!!!!

Ha en bra dag!

Postat av: Lislena

Publicerad 2011-09-22 18:19:41

Hej!

Ja dom har verkligen fått fart nu i slutet här. Jag är jätteglad att 3 st plantor klarade sig. Vad synd att dina inte grodde, men kanske det går bättre nästa år.Nu har det kommit så många knoppar så jag får hoppas att den hinner blomma i år....jag sätter ut en bild så fort det händer något....

Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela