MÅNDAG!

Fy vad kallt det är ute nu. Hösten är här. Det blåser och snart så kommer det säkert att börja regna här.
Igår pratade jag med min mamma och fick reda på en sak som jag Aldrig trodde om henne. Jo hon och sin sambo ska börja på Datakurs. Helt otroligt det hade jag aldrig trott att hon skulle göra. Som jag har tjatat om att dom ska skaffa dator och nu ska dom köpa en....jag är jätteglad för deras skull och min då förstås. Då kan mamma läsa min blogg och kolla in mina kort m.m. Sen kanske jag kan lura i henne att spela Alfapeth...hihihihi......

Vad vi har letat idag efter CH:s slipsar som han ska ha på bröllopet på lördag. Vi har letat i hela huset men dom finns inte. Så skumt..jag har sett dem men var? Han får ta och köpa en ny. Men vilken färg ska det vara på en slips på ett bröllop egentligen! CH: nya kostym är svart. Byxorna är svarta och kavajen är svart med små ränder...ska man ha en grå slips eller en färgglad det är jättesvårt.
På fredagmorgon så åker CH till England och jag får stanna hemma....så tråkigt. Men är man flyggrädd så är man. Men det hade varit så kul att få vara med på bröllopet. Men nu är det som det är. Jag ska ta tag i min räddsla och att jag och CH kan åka och hälsa på i England längre fram.

Jag märker nu att blommorna många av dom börjar att vissna ut nu..nu ser jag bara fram emot våren istället med nya tag i rabatter och fröer jag ska så...jag måste städa ur växthuset också....allt ska rengöras. Hyllor och alla glas. Just nu så har vi 6 st hinkar med tomatplantor i. Jätte många gröna stora tomater finns på dem. Jag hoppas att dom börjar bli röda snart innan kylan kommer. Annars får jag sylta gröna tomaterna. Det ska ju också vara gott säger folk men jag tror inte att jag har smakat det någongång....

Jo jag måste bara få säga att dom jävla spindlarna är tillbaka igen.....alltså dom är så stora. Jag hatar stora spindlar...dom små är jag inte rädd för...jag satt igår vid datorn och spela spel, min katt missy höll på med något på golvet. Jag kolla dit och vad ser jag.....en stor fet jävla spindel.....jag skriker ner till CH....hjälp en spindel kom......paniken kom över mig....fy fan....CH kommer tar den äckliga spindeln med en papper och sen får spindeln simma i toa stolen....lagom åt honom...så går det för dig(spindeln) när du dyker upp inför lena på detta sättet....hihihih...

Jag har skickat ett paket till mitt barnbarn idag. Jag hoppas hon gillar sakerna....fan vad jag saknar henne....lilla prinssesan där....jag skrev ett brev och skickade lite kort till henne också. Hon kan ju läsa så det är inget problem....hon är så duktig....och bara 6 år.


Här kommer lite bilder från trädgården....


Blomma för dagen

 

 

Blomma för dagen 2 olika sorter.

 

 

Anisop

 

 

Doftlilja