Tisdag!

Måste berätta att solen skiner. Den har verkligen inte varit framme på ett tag nu. Men så jävla kallt -16. Kallare ska det bli också. Skönt att sitta inne i värmen. Jag tycker inte om att vara ute när det är så här kallt. Fy fasiken...

Jag längtar efter våren nu. Se hur allt börjar att grönska i rabatterna. Spännande att se hur det blir. Alla perenna växter som hade sommaren på sig att bilda bladrosetter och som då troligtvis kommer att blomma i vår/sommar..det ser jag fram emot.

Jag har suttit och tagit ut lite fröer som jag har plockat själv, som jag ska skicka till en vän som jag har blivit bekant med på ett forum. Kul att man kan få vänner på detta vis. Så nu är vi vänner också på facebook. Och det är trevligt.

Ja vad ska man hitta på idag då! Kanske ska så pensèer idag för dom behöver en 12-16 veckor på sig. För jag vill ju ha dom tidigt för att kunna sätta ut dom sen i vår. Spännande att se vad dom får för färg. Det brukar ju inte bli samma som den har från början har jag läst någonstans.....

Våran gran fan vad den barrar. Den barra när vi tog in den dagen före julafton. Går man förbi den så hörs det hur den barrar, vi har nog inte ett barr kvar tror jag när jag klär av den sen...men den är fin iallafall med sina röda kulor. Jag tycker att det är fult med andra kulor i granar t.e.x blåa, gråa ja det finns så mycket färger att välja på. Rött hör julen till och då ska det vara röda kulor. Tycker jag sen får folk tycka vad dom vill.....

Ja nyår är snart här. Ett nytt år börjar. Jag har bestämt mig för att börja att skippa allt i chokladväg för att gå ner i vikt. Alltså mitt godisbegär på choklad är för jävligt. Jag måste bara sluta på något sätt.
Jag ska börja att gå med mina stavar igen så fort det blir mildare ute....jag måste gå ner till sommaren....men varför ska det vara så jävla svårt. Åldern har nog en del i det tror jag...

Igår åkte rebecca till stockholm till josefine hennes syster. Sen åker hon tillbaka till Italien den 6 januari och jobbar igen. Så nu får man inte träffa henne på ett tag. Hon kommer hem till sverige i sommar igen. Jag kan tänka tillbaka när jag var 17 år och jobba som barnflicka i spanien fan vad roligt man hade då. Man var ut varje kväll och hade det så roligt. Jag var där i 6 månader. Men jag fick åka buss och båt för att flyga vågade jag inte....och vågar inte det idag heller.....men någon gång ska jag fan upp i ett plan....

Nu ska jag försöka få något gjort här.....bye!



Vad fina mina barnbarn är. Jennifer och Theo....snart så kommer ett till. I maj kommer det en liten kille till. Ska bli så spännande så. Både jag och min son fyller i maj, tänk om han födds på några av dom dagarna.....



#1 - - Anna:

Ja det var verkligen ett vardagsliv du beskriver. vi är nog många som tänker så där.

Vilka jättefina barnbarn du har, de är lite lika pappan!

#2 - - Lena:

Anna: Tack så mycket för inlägget....ja mina barnbarn är så söta. Synd att jag inte kan träffa dom mer än vad jag gör. Det blir så när man bor så långt ifrån dom. Jag är nyfiken på vilken Anna du är. Känner två stycken och du verkar veta vem min son är. Nyfiken ju. Kan du inte tala om vem du är....alltid kul när någon skriver ett inlägg.....

#3 - - Nina Filmberg Holm:

ÅÅÅ så fina barn, tänk att man kan vara så lycklig och stolt över dom, de är sån härlig kännsla att få vara tillsammans med de små :) vill önska dig och din familj ett riktit Gott Nytt År. Många Kramar från Skuttunge (Uppsala) hihii

#4 - - Lena:

Jag bugar och tackar....hihihi....ja man är så lycklig över dom små liven....fan vad kallt det är idag....över 20 gr nu...så här eldas det för fullt i stugan.

Jag önskar dig och familj Ett Gott Nytt År!

Kramar från oss till Er...

#5 - - Asta:

Du var duktig och plockade fröer du. Själv tänkte jag bara på det. De enda fröer jag plockade var från en vallmo.

#6 - - Lena:

Ja jag plockade en del...har så mycket så jag vet inte vad jag ska göra av allt....vill du ha så kan jag skicka gratis till dig....ja vallmo plockade jag med..."falling in love" jättesöta rosa blommor....fick dom från en tidning i våras.....

#7 - - Asta:

Tack för erbjudandet - hade jag inte redan skaffat på mig fler frön än jag vet vad jag ska göra med hade jag gärna tagit några. Men som det är nu så får jag mumla på mig själv lite igen.