HÖST FRÖER!

Alla dom här fröerna ska jag så ute i höst/vinter. Jag ska så i små svarta krukor 8x8 med såjord eller planteringsjord. Sen ska jag ta stora lådor där jag har haft blommor i där jorden är kvar. Ställa krukorna på jorden, och täcka med en fiberduk. Sen när vintern kommer så täcker jag allt med snö.



  • BLODNÄVA      "Geranium Sanguineum Vision Violet"
  • FRANSKA BLÅMUNKAR   "Jasione Laevis Blaulicht"
  • BORSTNEJLIKA  "Dianthus Barbatus"
  • MOSES BRINNANDE BUSKE  "Dictamnus Albus"
  • SÅPNEJLIKA     "Saponaria Officinalis"
  • FACKELBLOMSTER "Lythrum Salicaria Rosy Gem"
  • PRAKTBETONIKA "Stachys Macrantha"
  • DRAKMYNTA   "Physostegia Virginiana Crown of Snow"
  • ROSENMALVA "Malva Alecea Fastigiata"
  • SILVERRISP   "Limonium Platyphyllum"
  • KUNGSLILJA  "Lillium Regale"
  • PLYMSPIREA  "Aruncus Dioicus"
  • AKLEJA          "Aquilegia Vulgaris Nora Barlow"
  • AKLEJA          "Aquilegia Vulgaris"
  • ÄNGSNÄVA    "Geranium Pratense"
  • ITALIENSK OXTUNGA "Anchusa Italica Dropmore"
  • STUDENTNEJLIKA "Lychnis Chalcedonica Carnea"
  • TRÄDGÅRDSNATTVIOL "Hesperis Matronalis"
  • KVASTRISP      "Goniolimon Tataricum"
  • BLÅ BERGSVALLMO "Meconopsis Betonicifolia"




#1 - - Asta:

Shit vad du ska plantera! Får fundera.Har tänkt lite på primula, men vete tusan.

Vad avis jag blir på en ny rabatt. Vill också ha en ny rabatt men kan liksom inte tänka ut var det skulle passa att ha en.

#2 - - Lena:

Ja det är en del...hihihi...men det är ju så kul..det fanns bara en liten rabatt på hela tomten så det är mycket som måste grävas för att plantera i. Men nu tror jag att vi har rabatter som räcker ett tag iallafall..jag räkna ut att vi har grävt upp 15 st rabatter...vi började förra våren när vi flyttade in här...så det får nog räcka nu...stackars min sambo annars...det är ju han som får gräva...hihihi...

Du måste ju plantera lite..jag ska försöka att ta frö på min favvoblomma Blåvinda...jag gillar den så mycket..ja du vet...men försök du att pressa in en rabatt till du...hihi...

Kram:)