Köket!

Nu är den första stryckningen klar på taket i köket. Vad ljust det blir med vitt, nu slipper man den mörka fula fulfuru i taket så jäv....skönt. Det kommer att bli så bra när köket blir färdigt sen. Fast det kommer ta ett tag för det är mycket som ska fixas och som jag har sagt så tar vi det i lugn takt. Ja det är ju min sambo som målar och är så duktig. Jag gör annat jag....lite bilder på hur det ser ut i kaoset i köket.....

 

 

 

 

 

Hyllan på höger sida ska målas i vitt.

 

Stökigt. Mitt i allt så står jag och sår fröer.

Vad tror ni om svart kakel ja inte så där stora som dom vi har nu i storlek. Luckorna ska vara benvita tror vi kanske vet inte men något åt det hållet. Vi får se men något i det vita iallafall.

Vi har bestämt oss att det troligtvis blir en ljus grå färg på väggarna.....så köket ska då gå i vitt, svart och grått. Sen kan man ha ganska mycket i piffningen sen med färger som passar...det får tiden utvisa....

 

 

#1 - - Asta:

Mycket spännande - jag älskar renoveringar. Framförallt när jag slipper göra dem själv :)

#2 - - Lena:

Ja det är så roligt att få göra om så man kan börja att trivas i köket. För som det har sett ut har jag aldrig trivts där.

#3 - - frida:

vad kul med bilder, äntligen (; det ser ut att bli jätte-fint!

#4 - - Lena:

Ja det kommer nog att bli fint när allt blir färdigt. Just nu är det kaos här hemma. Det blir ju så stökigt överallt...det är renovering och sådder som står i ett rum så det är trångt...hihi...men vi får stå ut ett tag till med allt....:)