Äppelpaj!

Den här äppelpajen är den godaste jag har ätit. Fick receptet av en vän på facebook.
-
-
175g smör
1 dl socker
2 msk vaniljsocker
3,5 dl mjöl
* Blandas till smuldeg
* Förgrädda halva satsen i 10 minuter på 200gr
4 dl vaniljcreme läggs på den förgräddade degen
4-5 Äpplen
2 msk socker +
1 tsk vaniljsocker strö över äpplena
* Lägg resten av degen över äpplena
* Grädda 25-30 minuter på 200 gr
* Serveras med grädde eller gräddglass
Lycka Till!
#1 - - Christer:

Du har rätt min älskling. En av de godaste pajer vi ätit.

#2 - - Noahb:

Tack så jättemycket:D

Äppelpajen ser ur god ut:D

#3 - - Ruben:

Hej!

Jag var ute och googlade på "himmelsblomma knölar" och då kom jag till din blog. Jag har precis grävt upp knölarna för vinterförvaring. I ditt inlägg gjorde du detsamma för ett år sedan. Hur gick det? Klarade de övervintringen?

(Jag försökte söka på din blogg genom att använda sökfunktionen, men det kom upp ett felmeddelande).



Ha det bra!

/Ruben

#4 - - lolenona:

Hej Ruben! Kul att du hittade till min blogg. Jag såg att det inte gick att "söka" från min blogg, jättekonstigt. Måste kolla upp det. Jag vet inte om du var in på min trädgårdsblogg eller på den här och sökte om himmelsblomma. Min trädgårdsblogg är lolenona.blogg.se/testblogg där kan du söka under kategorier på "Himmelsblomma.



Jag försökte som jag skrev att jag skulle förvara mina knölar av "Himmelsblomma" under vintern. Det gick inte alls, jag hade dom för kallt, bara med en frostvakt så dom frös. Men nu i år så har jag sparat på knölar av "Dahlia" "Himmelsblomma" och Blå salvia igen. Nu kommer jag att testa igen, men kommer ha ett element i år så det kan vara en 7-10grader där dom förvaras. Jag kommer att linda in dom i tidningspapper igen, ja nu är det bara att vänta och se om dom kommer att klara sig till våren...nu ska jag gå in på dein sida och kika runt lite...

Ha det bra så länge! / Lena